De Natuurlijke Eet Leefwijzer
Als je hier bent wil jij je eetpatroon veranderen, ben je klaar met je gewicht of lichamelijk klachten. 
Een natuurlijke leefwijze is geschikt voor iedereen, maar niet iedereen is geschikt voor een natuurlijke leefwijze. Vooral in het begin vraagt het nogal wat van je, om je oude patroon te doorbreken. 
 
Wellicht kan ik je hierbij helpen om je eetpatroon te doorbreken, (lees o.a mijn ervaring), je een nieuwe start te geven. Weer zelf controle krijgen ipv dat de maatschappij je in controle houdt, met zijn junkfood, unilever, voedingscentrum, etcJe hebt nodig, de juiste kennis, een methode wat bij jou past, goede begeleiding die weet hoe je oerlichaam werkt. 
 
Wat zijn je klachten? Ook belangrijk, heb je last van je darmen, gewrichten, spieren, je hormonen etc. Veel klachten maar ook ziektes kunnen verdwijnen door de geneeskracht van voeding, denk hierbij aan diabetes type 2. Er zit namelijk een stof in groente en fruit, dat fytonutriënten heet. Groeten en fruit bevatten niet alleen vitamine en minerale ze bevatten ook fytonutriënten een stof wat een geneeskrachtig effect heeft op je lichaam.
 
Voor je start moet je echt een aantal richtlijnen over voeding weten en wat het met je lichaam doet. We horen ineens dat haver gezond is, glute vrij etc. Maar iedere dag haver is niet goed, (waarom klik hier) te veel van het goede verstoord ook je lichaam. Daarom moet je weten wat je eet en waarom.
 
Door te vaak te eten gaat je immuunsysteem reageren, wordt dan overactief, soort van burn-out van je immuunsysteem. Laat er minimaal 5 tot max 6 uur tussen zitten voor je de volgende maaltijd nuttig, eet voldoende. in die 5 a 6 uur krijgt je immuunsysteem de kans om te doen wat het moet doen. Houd daarom ritme in je eetpatroon, minimaal 2 keer per dag tot max van 3 keer, met 1 tussendoortje om bijv. 16.00 uur in de middag, omdat de middag erg lang duurt. Maar als je middagmaal uit voldoende eiwit bestond en vet, moet je door kunnen tot het avondmaal. 
 
Wees ook niet te perfectionistisch, dat geeft ook een over actief immuunsysteem.
 
Daarnaast eten we te weinig eiwit en vet, eten we teveel koolhydraten, dit geeft juist een hongergevoel. Je denkt gezond te doen door volkoren brood te eten, maar ga nu maar eens een opsomming maken wat je op een dag aan complexen koolhydraten eet, dat zijn o.a. aardappels, rijst, pasta, brood, maar ook fruit, echter is deze wel een uitzondering op de regel. Tel hierbij ook je koekjes, zoetstoffen/ zoetjes en andere simpele koolhydraten bij op. Kijk dan wat je eet aan eiwit en vet. Ik weet zeker dat de verhouding koolhydraten per dag meer is dan wat je nodig hebt en je, groente minimaal is ook je eiwit en vet te weinig is aan wat je nodig hebt per dag. Is dat antwoord ja, dan is het tijd voor een ommekeer.
 
Wil jij je controle op je eetpatroon terug, begin bij start
Kijk naar je eigen eetpatroon op een dag.
Doe de hormoonstest
Wat doe aan bewegen op een dag?
Kijk naar de eetpatronen van bijv. Ralph Moorman
Kijk naar andere eetpatronen 
Deskundig voedingsadvies nodig klik hier
 
Ondersteunend advies nodig of hulp bij je eetplan? Mail mij gerust,
of bezoek mijn Ondersteunende praktijk Natuurlijk Normaal.
Maak simpel je website Eigen site maken