De Natuurlijke Eet Leefwijzer

Alle lichaamscellen en weefsels, met name spierweefsel bestaan grotendeels uit eiwitten. Het ene eiwit is echter het andere niet. Het is daarom belangrijk om op goede eiwitten te letten. Ze zijn er in 2 varianten, dierlijke en plantaardige, beiden zijn opgebouwd uit essentiële en niet essentiële aminozuren.

 

Niet essentiële wil niet zeggen dat ze niet belangrijk zijn, maar hoeven niet uit voedsel gehaald te worden omdat het lichaam ze zelf aanmaakt. De eiwitten die ons de beste kwaliteit bieden, komen van eieren, quinoa, biologisch vlees met name gevogelte, vis, spirulina, feta kaas van schaap en of geit, schapenkaas, volle yoghurt of kwart, inderdaad vol u leest het goed, alles erin dan heeft het pas zin. Veel eruit geeft een knagend geluid. Dus geen light producten half vol of wat dan ook.

 

Kies wel altijd goede kwaliteit eiwitten (helaas valt dit niet meer mee) en let vervolgens op hoe je je daarna voelt. Als je nog steeds honger, of gedurende dag eetbuien hebt, is dit een teken dat je misschien meer eiwitten moet eten of er speelt meer. Vergeet niet dat de meeste natuurlijke voedingsmiddelen eiwitten bevatten (zelfs groente en granen) en je dus eerder teveel dan te weinig binnen krijgt. Hierdoor brandend maagzuur (te weinig maagzuur) kan krijgen omdat eiwit voor gaat in het verterings proces, al het andere voedsel in de wacht wordt gezet, dus ontstaat er een gistings proces.

 

Experimenteer en ontdekt zelf jouw ideale hoeveelheid. Om niet vroegtijdig oud te worden is de aanmaak van nieuwe, gezonde cellen en dus het eten van alle essentiële aminozuren, oftewel complete eiwitten, wel zo belangrijk.

 

Een van de basisprincipe regel van Nederland Slank is, om te beginnen met een of twee happen van je maaltijd met een eiwitportie, om zo je insulinespiegel langdurig te regulieren. Wanneer er in de maag eert eiwit komt, produceert de pancreas het hormoon glucagon voor de eiwitvertering. Dit hormoon is de antagonist van insuline en remt dus de insulineproductie. Met als resultaat bij een lagere insulinespiegel wordt de vetverbranding gestimuleerd en blijven de hongeraanvallen veelal uit. Tenzij je een oestrogeendominantie hebt dat kan de boel nog wel eens in de war sturen.

 

Maak simpel je website Eigen site maken