De Natuurlijke Eet Leefwijzer

Fruit, waarom is daar toch altijd gedoe over? Ook omdat we te ver van de natuur zijn gaan afstaan en dat terwijl de natuur het zo keurig voor ons heeft opgelost. Fruitsuiker, oftewel fruit, is ook een voorbeeld van simpele koolhydraat, maar dankzij de hoeveelheid vezels in een stuk fruit worden deze suikers in je lichaam voldoende afgeremd. Fruit is vrijwel de enige gezonde koolhydraat in de simpele koolhydraat categorie.

 

Dwz een sinaasappel zo eten is beter dan geperst waar het vruchtvlees uit is, maar nog altijd gezonder dan cola. Een appel zo eten is gezonder dan een appeltaart. Haal complexen koolhydraten dus voornamelijk uit, groente, fruit en hele granen en je zult zien dat je lichaam onmiddellijk in de houding springt. Maar ook hier, te veel, dan wordt gezond al snel ongezond

 

Richard de Leth van Oersterk kan je het een en ander hierover haarfijn uitleggen, hoeveel fruit kun je het beste per dag eten. Hij zegt o.a dat uit onderzoek blijkt dat het goed is om aardbeien, bessen en appels aan je maaltijd toe te voegen. Vooral als je maaltijd veel koolhydraten – brood, crackers, pannenkoeken – bevat. Door koolhydraatrijke voedingsmiddelen te combineren met bovenstaande fruitsoorten heb je minder insuline nodig om de suikers in je cellen op te nemen. Zo ziet u maar, de natuur weet het evenwicht.

Wil jij weten hoe het nu zit met fruit klik hier  

 

Fruit in een maaltijd is op zich niet zo’n heel slecht idee, omdat vitamine C in fruit helpt het ijzer in bijv. je vlees beter op te nemen, je doet er toch beter aan fruit niet tijdens of direct na de maaltijd te nuttigen. Ons lichaam is van oorsprong ontworpen om rauwe groente en fruit te eten en verteert deze heel efficiënt. Fruit doet doorgaans slechts 20 minuten over om verteerd te worden, terwijl vlees het andere uiterste is en er soms wel 4 uur voor nodig heeft.

 

Je maakt het je lichaam daarom een stuk makkelijker als je die twee gescheiden houdt. Als je voor of na je sinaasappel een flinke biefstuk hebt gegeten, duurt het wel even voordat je maag zich opent. Al die eiwitten hebben lange tijd nodig om te verteren. En al die tijd ligt jouw sinaasappel ernaast te fermenteren. Fruit gescheiden houden (minimaal anderhalf tot twee uur na een maaltijd) van vlees is dus een heel zinnige gedachte. Appels zijn overigs de uitzondering op de regel omdat ze niet onmiddellijk fermenteren. Een in stukken gesneden appel door je yoghurt of havermout is dus geen enkel probleem na het warme maal.

Maak simpel je website Eigen site maken