De Natuurlijke Eet Leefwijzer

Wij zijn het enige zoogdier dat melk blijft drinken, ook als we volgroeid zijn, met als gevolg dat het ons dan alleen maar dik maakt. Wat gebeurd er met je botten en tanden als je geen melk meer drinkt, wellicht ongeloofwaardig, maar die worden er alleen maar beter en sterker van.

 

Zuivelproducten zijn voortdurend onderwerp van vaak tegenstrijdige voedingsadviezen. Het is opvallend dat botontkalking het meest voorkomt in landen waar consumptie van zuivel juist hoog is. Koemelk bevat fosfor, een mineraal dat zich aan calcium hecht, waardoor jij het niet of slecht opneemt, de eiwitten in de melk zorgen er ook nog eens voor dat de calcium versneld wordt uitgescheiden. Bladgroente daarentegen, bevatten genoeg calcium, hoe groener hoe beter.

 

Hoe denk je dat een grazende koe aan zijn calcium komt? Bladgroente, zoals peterselie, broccoli en boerenkool zijn allemaal calciumbronnen, gezonder dan koemelk en het calcium wordt veel beter door je lichaam opgenomen. Zo leest u weer, de natuur heeft het keurig geregeld. 

 

Het blijft een feit dat koemelk, voor de kalf is en niet meer voor de volwassen mens, wellicht de reden waarom het voor ons een van de meest allergie-opwekkende ‘voedingsmiddelen’ is. Remko Kuipers legt dit in de video nog eens goed uit.

Wat kun je doen voor sterkere botten?
 
Eet voldoende eiwitten
Een tekort aan eiwit kan de botten verzwakken (2021). Een overmatige inname van eiwitten kan de botten ook verzwakken vanwege een grotere kans op verzuring (22). Dierlijke bronnen van eiwitten zijn vlees, vis en eieren. Plantaardige bronnen van eiwitten zijn peulvruchten (linzen en tempeh), noten (cashew) en zaden (hennep, chia en quinoa). Meer lezen wat je eten/drinken om je botten te versterken klik hier
Maak simpel je website Eigen site maken