De Natuurlijke Eet Leefwijzer
Zestig procent van de vrouwen ervaren tijdens de overgang klachten zoals; opvliegers, slapeloosheid en nachtelijk zweten. Als vrouwen in de overgang komen, hebben zij ook een hoger risico op o.a. depressie, hartfalen en oestrogeendominatie, of andere op hol geslagen hormoon klachten. Het is onbekend om hoeveel vrouwen het precies gaat.
 
Er zijn 3 fase die een vrouw ondergaat wanneer de overgang start, de pre-menopauze, peri-menopauze en de laatste de menopauze
 
Regulier bestrijd alleen de kwaal, maar lost de oorzaak niet op een natuurlijke wijze op. Ze stellen je gerust dat de meeste klachten overgaan en schrijven bijv. chemische oestrogeen voor, antidepressiva, de pil mits men nog menstrueert of bloeddrukverlagend. Dit helpt het menselijk lichaam echt niet op een natuurlijke wijze er door te komen, vroeg of laat hackt het je lichaam ergens.
 
Welke weg kan je nog meer bewandelen?
Een gezond voedingspatroon met een gezonde levensstijl zijn de belangrijkste ingrediënten voor een gezonde hormoonhuishouding. Er zijn bepaalde groenten die extra ondersteunend werken. Dit zijn de groenten die behoren tot de familie van de kruisbloemigen, zoals broccoli, bloemkool, boerenkool en spruitjes. 

Alle groenten uit deze familie bevatten diindolylmethaan, kortweg DIM genoemd, een stof die hormoon balancerend werkt. DIM is een fytonutriënt dat het lichaam een handje helpt om oestrogeen te verteren en af te breken. Bij het eten van kruisbloemige groenten wordt DIM in het spijsverteringskanaal gevormd uit indol-3-carbinol (I3C). 
 
Bewegen, maar niet als een malle gaan hardlopen, nee doe aan krachttraining.
 
Bezoek de vrouwe poli in boxmeer of lelystad. Of bezoek een goede complementaire arts op.
 
Leest verder wat je er zelf nog meer aan kan doen, klik hier 
 
 
Maak simpel je website Eigen site maken