De Natuurlijke Eet Leefwijzer
 
 

De overstap naar fastfood, snoep, ‘lege’ voedingsproducten is zo gedaan. Maar waarom niet de overstap naar de zo natuurlijk mogelijke leefwijze, als je weet wat je nu al weet?

 

Kort samengevat, als je organen niet hun taak kunnen doen waar ze voor dienen, functioneren ze niet meer optimaal. Het gevolg kan zijn:

 

  1. Als je lichaam een tekort heeft op het minerale vlak; vooral zink en magnesium en ook bepaalde aminozuren. Wat weer voor eetbuien kan zorgen, met name een tekort aan aminozuren.
  2. Als je lichaam essentiële voedingsstoffen mist, (juist door een verkeerd voedingspatroon) zullen je hersenen je ook een seintje geven dat je moet blijven eten. Het hoeft dus niet altijd een kwestie van doorzetten of geen wilskracht hebben te zijn.

 

Soms kan een klein gemis, een hoop teweeg brengen. Als je 80% van de tijd eet zoals de natuur het voor ons bedoeld heeft, kun je gedurende de overige 20% prima genieten van een mierenzoet dessert, een feestelijke taart of die druiperig pizza. Maar vergeet dan niet terug te schakelen!

 

De enige manier om permanente basis succes te boeken is door je lichaam te geven wat het nodig heeft en niet te geven waar het van in de war raakt. Dit betekend eten zoals onze voorouders aten;  vis, vlees, bonen, zaden, noten,eieren, groeten, fruit en water. Je lichaam begint te ontgiften en gaat zijn afval stoffen verliezen, zoals het  behoort te doen met de juiste voeding. Met als resultaat, slank, opgewekte, meer energie, zin in het leven. Je voelt je dynamische, helder, je hebt minder slaap nodig, je huid klaart op, je bent vitaler. 

 

Maak hierbij veel gebruik van kruiden en specerijen. Eet vooral gevogelte en (vette) vis. let op van vrije uitloop buiten. Buiten betekend leefbaarheid voor de dieren. Dit geeft weer vlees wat voedzamer voor je en vrij van antibiotica. Dit geldt ook voor kweekvis, beter biologische kweekvis, ook hier geldt, is dat niet zo, verliest het zijn voedzaamheid. Zou zonder zijn als je dit niet wist, denk je dat je goed bezig bent, is het gewoon niks waard. 
 
Ga bewegen op een natuurlijke en verantwoorde manier. Zodat je groei hormoon ook weer actief wordt, die er voor zorgt dat je in rust (s'nachts) vet verliest. Houd altijd die 20 % sjoemelen aan, maar doe dit pas nadat jij je streef gewicht hebt behaald. Je zal zien bij goed natuurlijk eten, je trek in fastfood, snoep, drop etc. veel minder wordt tot bijna niet.
 
Als je een vast eet patroon aanhoudt, gaat je lichaam zich daar op in stellen, je stofwisseling komt tot rust. Dus geen honger tussen door meer, waardoor je juist ging snaaien. Maar mocht je toch zo nu en dan bijv. om de 2 uur honger krijgen, of na een poos niet en dan weer wel. Kijk eerst hoe je hebt gegeten, zat er van alles genoeg in? Waren je maaltijden gewoon goed, trek dan aan de bel bij een deskundiger, wellicht hebben je hormonen nog een zetje nodig.
 
 
Neem hierover gerust contact met mij op, mail mij
 
Succes met uw overstap naar een natuurlijke normale leefstijl.
Jolanda
 
Maak simpel je website Eigen site maken