De Natuurlijke Eet Leefwijzer
Wat goed je wilt ook je leefstijl met eten verbeteren. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, zul je zien dat het echt niet moeilijk is. Je zal het in begin even zwaar hebben omdat het in je systeem moet komen. Maar uiteindelijk ga jij je beter, vrolijke, vitaler en fitter voelen tot in de avond. Als je start, raad ik je aan toch alles eerst te lezen van deze website, zodat je niet onwetend van start gaat. Valse start is zo gemaakt, goede start kost tijd, neem je tijd laat deze kennis tot je komen, want kennis is het sleutelwoord voor succes.
 
Let op, het is altijd beter om dit onder begeleiding te doen, zeker als je chronische klachten hebt of diabetisch bent. Maar ik kan mij voorstellen dat men niet altijd de middelen er voor heeft om dit te bekostigen. Dan is deze natuurlijke eet leefwijzer toch een natuurlijke start om mee te beginnen. Het is een leefwijzer geen dieet, dat je het maar weet. Een eetleefwijze voor het leven, onthoud dat ook.
 

De overstap naar fastfood, snoep, ‘lege’ voedingsproducten is zo gedaan, maar waarom niet de overstap naar de Natuurlijke eetleefwijzer als je weet wat je nu al weet?

Kort samengevat, als je organen niet meer doen, waar ze voor dienen, functioneren ze niet meer optimaal, o.a. je lever en darmen, hormonen etc.

 

  1. Als je lichaam een tekort heeft op het minerale vlak; vooral zink en magnesium en ook bepaalde aminozuren. Wat weer voor eetbuien kan zorgen, met name een tekort aan aminozuren.
  2. Als je lichaam essentiële voedingsstoffen mist, (juist door een verkeerd voedingspatroon) zullen je hersenen je ook een seintje geven dat je moet blijven eten. Het hoeft dus niet altijd een kwestie van doorzetten of geen wilskracht hebben te zijn.

 

Soms kan een klein gemis, een hoop teweeg brengen, Amber gaat in haar boek heel goed op deze materie van je lichaam in. Dat doet Richard de Leth ook in zijn boek, maar ook Ralph Moerman en vele die de naturlijke leefwijze toepassen. Als je 80% van de tijd eet volgens de natuurlijke eetleefwijzer, kun je gedurende de overige 20% prima genieten van een mierenzoet dessert, een feestelijke taart of die druiperige pizza. Maar vergeet dan niet terug te schakelen!

 

De enige manier om permanente basis succes te boeken is door je lichaam te geven wat het nodig heeft en niet te geven waar het van in de war raakt. Dit betekend eten zoals onze voorouders aten;  vis, vlees, bonen, zaden, noten,eieren, groeten, fruit en water. Je lichaam begint te ontgiften en gaat zijn afval stoffen verliezen, zoals het  behoort te doen met de juiste voeding. Met als resultaat, slank, opgewekte, meer energie, zin in het leven. Je voelt je dynamische, helder, je hebt minder slaap nodig, je huid klaart op, je bent vitaler. 

 

Als je besluit, ik start, begin dan eerst met de detox.
Daarna begin je met je eetprogramma, houd dit aan tot aan je streefgewicht. Tot die periode geen transvetten, snoep, koek,chip, pizza, frisdranken/vruchtensappen/alcohol en al die andere dik makers.
 
Maak veel gebruik van kruiden en specerijen. Eet vooral gevogelte en (vette) vis. let op van vrije uitloop, buiten dat het voor de leefbaarheid van de diertjes goed is, is dit vlees voedzamer voor je en vrij van antibiotica. Dit geldt ook voor kweekvis, beter biologische kweekvis, ook hier geldt, is dat niet zo, verliest het zijn voedzaamheid.
Zou zonder zijn als je dit niet wist, denk je dat je goed bezig bent, is het gewoon niks waard. 
 
Daarna mag je, als je dat wilt gaan sjoemelen, bijv 1 keer in de week patat (liefs zelf gebakken bijv. in kokosolie), piepers, rijst (zilvervlies of basmati) of volkorenpasta. Leef de sjoemel regels na, dan komt het goed ;-) Maak je (pasta) sausen altijd zelf, recepten zijn gemakkelijk te vinden op internet. Op een verjaardag, probeer dat gebakje, stukje kaas etc, maar houd je gewoon aan de maat. 
 
Ga bewegen op een natuurlijke en verantwoorde manier zodat je groei hormoon ook weer actief wordt, die er voor zorgt dat je in rust vet verliest. Houd altijd die 20 % sjoemelen aan, maar doe dit pas nadat jij je streef gewicht hebt behaald. Je zal zien bij goed natuurlijk eten, je trek in fastfood, snoep, drop etc. veel minder wordt tot bijna niet.
 
Als je een vast eet patroon aanhoudt, gaat je lichaam zich daar op in stellen, je stofwisseling komt tot rust. Dus geen honger tussen door meer, waardoor je juist ging snaaien. Maar mocht je toch zo nu en dan bijv. om de 2 uur honger krijgen, of na een poos niet dan weer wel. Kijk eerst hoe je hebt gegeten, zat er van alles genoeg in? Was je eetwijzer gewoon goed, trek dan aan de bel bij de hormoonfactor of Gerda van Dijk van prima balans, grote kans dat je hormonen nog een zetje nodig hebben.
 
Mogen de recepten en mijn persoonlijke boodschappen lijst je opweg helpen.
Zoek bij weekmenu je natuurlijke eetleefwijzen.
 
Op dit moment ben ik in opleiding als natuurvoedingsadviseur, maar met mijn kennis ervaring door de jaren heen, kan ik u al wel de nodige begeleiding bieden. Neem hierover gerust contact met mij op, mail mij
 
Succes met uw overstap naar een natuurlijke normale leefstijl.
Jolanda
 
Maak simpel je website Eigen site maken