De Natuurlijke Eet Leefwijzer

Hier volgen enkele weekmenu’s die je kunt gaan volgen om weer vitaal, fit en slank te worden.

Wissel lekker af, daar houd het lichaam van. Let op, bij sommige eetwijzers staat Soja vermeld, vermijd deze tenzij je zeker weet het hier óm de juiste soja gaat. Vermijd ook producten waar palmolie in zit verwerkt.

 

Houd de 4 belangrijke bronnen aan, Eiwit, complexen Koolhydraten, Vetten en water.

Je hebt deze allemaal nodig voor je lichaam.

Zorg er dus voor dat deze 4 bronnen altijd aanwezig zijn in je maaltijden.

 

Laat vervolgens alle vormen van frisdranken staan, suikers etc. staan. Vanaf nu aan alles vers en onbewerkt. Tis effe een omschakeling, maar eenmaal in je systeem dan kom je talent van jezelf tegen die je dacht niet in je had en merk je dat het bereiden ervan eigenlijk helemaal niet veel werk is.

Heerlijk die eigen gemaakte pasta saus of kerrie saus voor kip kerrie, probeer eens uit.

 

Voor je start kijk het interview van Ralph Moorman eerst, kan jij je hier in vinden, past het toe.

Hierin legt hij o.a. uit waarom tussendoortjes of 6 voedingen per keer beter niet kunt doen, mede omdat het telkens een aanslag blijkt te zijn op je immuun systeem.

 

Metabolic Balance heeft 8 basisprincipes ze zijn zeker logisch en nuttig, met uitzondering van regel 7 de hoeveelheid aan water drinken, hier sta ik persoonlijk nog steeds niet achter. Welke 8 basis principes dit zijn klik hier

 

Als je kiest voor 3 keer daags een maaltijd zoals staat bij Metabolic Balance dag menu. Nuttig je maal dan rustig binnen het uur. Laat er vervolgens 5 uur pauze tussen zitten voor de volgende maaltijd. Nuttig je maaltijd ook in alle rust en binnen 1 uur. Start elke maaltijd met 1 of 2 happen van de eiwitportie, waarom, dat lees je of heb je gelezen bij eiwit en staat ook beschreven bij de 8 basisregels van Metabolic Balans.

 

Eet ook per maaltijd 1 eiwit soort. Eet na elke maaltijd een fruitsoort, let op niet elke fruitsoort is geschikt voor je, dat lees je bij fruit. Heb je een maaltijd van koolhydraat rijk gegeten, bijv. volkoren pasta of aardappelen, eet daarna een appel, aardbeien, of bessen, waarom ook dat lees je bij fruit.

 

Bij dagschema staan melkproducten, hier word niet bedoeld koemelk. Maar bijv. geitenmelk, amandelmelk, havermelk, rijstemelk. Let op niet van het merk Alpro nemen. Het beste is Zonnatura of biologische en zelfs het eigen merk van bij jumbo of AH is beter. Let erop dat er geen toegevoegde suikers in zitten in welke vorm dan ook.

 

Mocht je eraan beginnen klik eerst op start

 

Wat eet Ralph Moerman zijn weekschema

Slankwijzer weekschema 

Metabolic Balance dagschema hier hoort de booschappen lijst bij.

Succes.

 

Maak simpel je website Eigen site maken